چهارشنبه, 13 بهمن 1395 ساعت 04:23

برای دوری از احساس افسردگی موسیقی شاد گوش کنید

نوشته شده توسط

آیا شما هم احساس افسردگی می‌کنید؟! اگر این‌طور است، هرچه سریع‌تر به موسیقی‌های شاد و پُر از هیجان گوش بدهید تا خلق‌وخوی خودتان را تقویت کنید!

چهارشنبه, 13 بهمن 1395 ساعت 02:57

نشانه های افزایش استرس در بدن چیست؟

نوشته شده توسط

کورتیزول توسط غده آدرنال یا فوق کلیه ترشح می ‌شود. ترشح کورتیزول در جریان واکنش بدن به استرس، در سطح بالایی صورت می‌ گیرد.

سه شنبه, 12 بهمن 1395 ساعت 18:32

با افسردگی زمستانی مقابله کنید

نوشته شده توسط

زمستان با سوز و سرمایش و با روزهای کوتاهش باعث ایجاد افسردگی به خصوص در بین افراد حساس می‌شود. زمانی که به واسطه کوتاه شدن روزها نور خورشید کم می‌شود برخی افراد دچار بی‌حالی و حالت‌های افسردگی می‌شوند.

سه شنبه, 12 بهمن 1395 ساعت 14:09

آیا حقایق زیر درباره نگاه کردن را می دانستید؟

نوشته شده توسط

چرا تماس چشمی در ارتباط غیرکلامی اهمیت دارد؟ برای یافتن اهمیت این موضوع، باید به چشم به عنوان یک ابزار نگاه کنیم و ببینیم از آن چه استفاده‌هایی می‌شود. متاسفانه امروزه گوشی‌های هوشمند گوی سبقت را از انسان‌ها ربوده‌اند و مجالی برای برقراری ارتباط چشمی آنها به هم نمی‌دهند.

سه شنبه, 12 بهمن 1395 ساعت 09:33

چرا افراد از شما دور می شوند؟

نوشته شده توسط

دوست‌داشتنی بودن برای موفقیت شما در کار بسیار مهم است، چون می‌تواند به کلی عملکرد شما را تغییر دهد. مطالعه‌ای در دانشگاه ماساچوست نشان داد اگر یک بارزس دوست‌داشتنی باشد، مدیران حاضرند صحبت‌های وی را بدون هیچ مدرک تأییدکننده‌ای بپذیرند. همچنین جک زنگر (Jack Zenger) ‌دریافت از هر ۲۰۰۰رهبر غیردوست‌داشتنی، فقط یک نفر توسط همکارانش مؤثر در نظر گرفته می‌شود.

دوشنبه, 04 بهمن 1395 ساعت 08:21

زبان بدن فرد مقابلتان را با روش های زیر تشخیص دهید

نوشته شده توسط

«آنچه می‌گویید فقط نیمی از چیزی است که دیگران می‌شنوند.» آلبرت محرابیان، استاد دانشگاه کالیفرنیا معتقد است؛ ۵۵ درصد پیامی که شما در ارتباطات‌تان به دیگران منتقل می‌کنید، به صورت غیرکلامی یعنی با استفاده از حالات سر، دست، چشم‌ها، ابروها و پاهای شما صورت می‌گیرد. می‌دانید که کلمات آگاهانه بیان می‌شوند پس می‌توان بسیاری از نیّات و احساسات را پشت آنها مخفی کرد، اما زبان بدن توسط بخش ناهُشیار مغز کنترل می‌شود بنابراین دخل و تصرفی در آن نداریم، و به همین دلیل است که می‌تواند بازتاب احساسات واقعی و درونی ما باشد.

یکشنبه, 03 بهمن 1395 ساعت 21:08

حسادت را با روش های زیر درمان کنید

نوشته شده توسط

گاهی هر چقدر هم که تلاش می‌کنید تا با لبخندی حسادت‌ خود را مخفی کنید، باز هم فایده‌ای ندارد، چون حسادت چیزی نیست که به راحتی شما را رها کند. حسادت به تدریج از کنترل خارج و به احساسی ویرانگر یا حتی افسردگی تبدیل می‌شود. پس برای جلوگیری از حسادت، پیش از آنکه به شما ضربه بزند، چه باید کرد؟ پرهیز از مقایسه‌ی خود با دیگران، احساس سپاسگزاری برای داشته‌هایتان و ترفندهای عملی برای تغییر دیدگاه‌ می‌تواند به شما کمک کند تا حسادت خود را درمان کنید و اجازه ندهید از کنترل شما خارج شود. اگر می‌خواهید روش‌های درمان حسادت را یاد بگیرید، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

پنج شنبه, 30 دی 1395 ساعت 02:35

آیا شما فرد حساسی هستید؟

نوشته شده توسط

افراد حساس معمولا مورد سرزنش هستند و اغلب اوقات، حساس بودن ویژگی مثبتی تلقی نمی‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد ۱۵تا ۲۰درصد افراد بسیار حساس، ژن حساس بودن را به ارث برده‌اند. الاین آرون (Elain Aron) روان‌شناسی است که مطالعات گسترده‌ای روی این پدیده انجام داده و در تحقیقات خود از MRI مغز افراد بسیار حساس استفاده کرده است. او به این نتیجه رسید که این افراد نسبت به افراد معمولی، دریافت عمیق‌تری از صداها، احساسات و حتی حضور اشخاص دیگر دارند. با ما همراه باشید تا با نشانه‌های حساس بودن آشنا شوید.

چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 12:25

خوش بینی را وارد زندگی خود کنید

نوشته شده توسط

زندگی هیچ‌کس خالی از فراز و نشیب نیست. مطمئنا در خلال روزهایی که زندگی به کام شما بوده است، طعم تلخ اتفاقات مأیوس‌کننده را هم چشیده‌اید. اما آیا هنگام مواجهه با سختی‌ها، نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینید یا دائما به نیمه‌ی خالی لیوان توجه می‌کنید؟ با جواب دادن به این سؤال مشخص می‌شود چقدر در زندگی روزمره‌تان خوشبین یا بدبین هستید. اگر در جواب، شجاعانه اعتراف کردید که بخش قابل توجهی از نگرش‌تان در زندگی به زهر بدبینی آلوده است، حتما نیاز دارید با مطالعه‌ی راهکارهایی این عینک بدبینی را از چشمتان بردارید. با ما همراه باشید تا به اتفاق یاد بگیریم چگونه خوش بینی را چاشنی زندگی خود کنیم.

زمانی مادربزرگم داستان کوتاه و جالبی برایم تعریف می کرد. یک بعدازظهر که به مطب دکترش رفته بود، دکتر کیف دستی‌آش را برداشته روی صندلی کناری گذارده بود و هنگامی که متوجه وزن سنگین آن شد، گفته بود «شما باید بسیارثروتمند باشید» و مادربزرگم با روی باز و شوخ طبعانه گفته بود: «بله هستم».

چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 06:52

چگونه حس نوآوری و خلاقیت را در خود تقویت کنیم؟

نوشته شده توسط

ممکن است گاهی موانع فکری مانع خلاقیت نویسنده شوند. شاید با تمام انرژی شروع به نوشتن کنید، ولی چیزی که می‌نویسید شما را راضی نکند. از آن بدتر ممکن است ساعت‌ها فکر کنید و هیچ چیزی برای نوشتن پیدا نکنید و منتظر امدادهای غیبی بمانید. این امر برای افرادی که باید هر روز محتوا تولید کنند، مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند. اما خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا موانع فکری را کنار بزنید. با ما همراه باشید تا با ۸تکنیک خلاقیت آشنا شوید. این تکنیک های خلاقیت نه تنها در تولید محتوا، بلکه در تمامی زمینه‌های زندگی می‌توانند مفید باشند.

دوشنبه, 27 دی 1395 ساعت 02:17

چگونه در خود انگیزه ایجاد کنیم؟

نوشته شده توسط

انگیزه مجموعه‌ای از خیلی چیزهاست. شاید نوعی ترس، شاید هم نوعی میل شدید باشد. هر چیزی که یک موجود زنده را وادار به حرکت کند، نامش را می‌توانید انگیزه بگذارید. اما انگیزه اولین عنصر تشکیل‌دهنده‌ی رفتار در ما آدم‌هاست، وقتی می‌پرسیم فلان شخص چرا فلان کار را انجام داد؟ دنبال انگیزه‌ی او از رفتارش هستیم. انگیزه وادارمان می‌کند کاری را که واقعا دوست داریم انجام دهیم یا به هدفی که واقعا داریم برسیم، انگار کسی توی سرمان روی یک صندلی ننویی شیک نشسته است پایش را روی پایش انداخته، مقتدرانه تاب می‌خورد و هی می‌گوید: «فکر می‌کنم می‌تونی..»، « حتما هنوز می‌تونی…»، « مطمئنم انجامش میدی…» اما این مهم است که بفهمیم چگونه در خود انگیزه ایجاد کنیم و به هدف برسیم.

چهارشنبه, 22 دی 1395 ساعت 21:24

درمان استرس به کمک تکنیک ژاپنی

نوشته شده توسط

برای درمان استرس پیشنهاد میکنیم از این تکنیک سنتی ژاپنی که فقط ۵ دقیقه طول میکشه و در هر مکانی قابل انجام هست استفاده کنید.