چهارشنبه, 05 آبان 1395 ساعت 10:23

استرس چه تاثیری بر بدن می گذارد؟

نوشته شده توسط

اشتهای سیری‌ناپذیر، تعریق بیش از حد و بالا رفتن فشارخون و ضربان قلب، تنها بخشی از علائم جسمی ظاهری استرس در زندگی روزمره هستند.

در روز غربالگری افسردگی که از سال ۱۹۹۱در آمریکا تعیین شد، هر ساله در حدود نیم میلیون نفر مورد ارزیابی سلامت روحی قرار می‌گیرند.این برنامه‌ها به طور کلی شامل بسته آموزشی حاوی فرم ارزیابی سلامت، جزوه‌های آموزشی و راهنمای کلینیکی، و دسترسی رایگان به منابع آنلاین از جمله تست‌های تشخیص این بیماری است و سالیانه از سوی نهادهای بیشماری برعهده گرفته می‌شوند. برای مثال در سال ۲۰۱۲، بیش از هزار سازمان در برگزاری ۲۸۰برنامه مرتبط در سطح این کشور سهیم بودند.

پنج شنبه, 29 مهر 1395 ساعت 21:59

چه زمانی شکست خوردن لازم است؟

نوشته شده توسط

باورهای غلط زیادی در مورد رابطه­‌ها وجود دارد و خیلی از آن‌ها در مورد تمام کردن رابطه است. متاسفانه بسیاری از ما فکر می‌کنیم هر رابطه‌ای ارزش این را دارد که فداکارانه پایش بایستیم حتی به بهای تحقیر خودمان. در این نوشته می‌خواهیم علامت‌های هشداری را مرور کنیم که موقع دیدنشان بهتر است درباره بودن یا نبودن در رابطه تصمیم بگیریم. اگر با چنین نشانه‌هایی مواجه شدید به احتمال قوی وارد یک رابطه نامناسب شده‌اید.

چهارشنبه, 28 مهر 1395 ساعت 20:57

چگونه از حواس پرتی دانش آموزان جلوگیری کنیم؟

نوشته شده توسط

بازیگوشی و حواس‌پرتی بچه‌ها از دبستان تا دبیرستان یکی از دغدغه‌های اصلی والدین در ایام تحصیل است. به گونه‌ای که برخی والدین نمی‌دانند چه رفتار و اقداماتی باید در پیش بگیرند که فرزندشان با تمرکز بیشتری پای درس و مشق خود بنشیند و نردبان موفقیت را بالا برود. همان‌گونه که عوامل مختلفی همچون درد، رنج، غم، اضطراب، ترس، خشم، روشن بودن رسانه‌های صوتی و تصویری، مشغله ذهنی و بی‌علاقگی به موضوع درسی باعث حواس‌پرتی دانش‌آموزان می‌شود. راهکارهایی نیز وجود دارد که اجرای آنها می‌تواند در افزایش تمرکز و ممانعت از حواس‌پرتی موثر باشد.

سه شنبه, 27 مهر 1395 ساعت 12:31

با روش های زیر انگیزتان را زیاد کنید

نوشته شده توسط

برای انجام کارهای مختلف، انگیزه های متفاوت لازم است. در اینجا به سه مورد برای افزایش انگیزه اشاره خواهیم کرد و ضمن برشمردن آنها چگونگی و زمان به کار گرفتن هر یک را با هم مرور می کنیم.

سه شنبه, 27 مهر 1395 ساعت 05:14

از این جملات برای ایجاد یک رابطه قوی استفاده کنید

نوشته شده توسط

طبق مقاله‌ایی که در مرکز دانشگاهی واشنگتن به چاپ رسید، روابط سالم بر پایه احترام متقابل، اعتماد و ارتباط موثر بنا شده‌ است. با این وجود، یک رابطه سالم مستلزم تلاش زیاد و ملزوماتی برای قوی‌ و موثرتر نمودن آن است.

دوشنبه, 26 مهر 1395 ساعت 21:21

با این روش ها احساس خوبی را در زندگی تجربه کنید

نوشته شده توسط

هر فرد به‌طور متوسط بین 25هزار تا 50 هزار بار در طول روز فکر می‌کند و اگر شما یک فرد بدبین باشید یا در طول درگیر مشکلات‌ خاصی باشید، می‌توانید حدس بزنید که چقدر افکار تیره‌وتار در ذهن شما جریان دارد.

جمعه, 23 مهر 1395 ساعت 15:51

این رفتارها روح و روان شما را آزار می دهد

نوشته شده توسط

در مقایسه با بیشتر حیوانات گاه رفتارهایی از انسان سر می زند که به کلی برخلاف غرایز آنهاست و حتی ممکن است به ضربه زدن عامدانه به خود تبدیل شود. برخی انسان ها دروغ می گویند، خیانت می کنند، دزدی می کنند و اعمالی را مرتکب می شوند که موجب آسیب رساندن به خود می شوند.

پنج شنبه, 22 مهر 1395 ساعت 10:22

مرحله تغییر رفتار چگونه شکل می گیرد؟

نوشته شده توسط

تغییر، پرچالش‌ترین مسئله زندگی انسان، فرایندی زمان‌بر و گاه مستلزم عقب‌گرد و بازنگری به گذشته است.

چهارشنبه, 21 مهر 1395 ساعت 04:34

شخصیت شناسی از روی رنگ ها

نوشته شده توسط

امروزه روانشناسان متوجه شده اند که با کمک رنگ ها می توان به خصوصیات افراد پی برد و در حقیقت نوع رنگ انتخابی هر فرد تا حد بسیار زیادی گویای نوع شخصیت او می باشد

سه شنبه, 20 مهر 1395 ساعت 12:58

سلامت روان را با روش های زیر حفظ کنید

نوشته شده توسط

سازمان جهانی بهداشت 10 اکتبر (19مهر) هر سال را روز جهانی سلامت روانی نامیده؛ روزی که موضوع امسال آن کمک های اولیه روانی و حمایت از افراد نومید است.

دوشنبه, 19 مهر 1395 ساعت 01:27

بلند آواز بخوانید تا استرس نگیرید

نوشته شده توسط

محققان روش‌های ساده‌ای برای کاهش استرس معرفی می‌کنند.

دوشنبه, 19 مهر 1395 ساعت 19:22

چه زمانی بدن واقعا به تحرک نیاز دارد؟

نوشته شده توسط

گاهی اوقات بدن به تحرک بیشتری نیاز دارد که با نشانه هایی این نیاز را اعلام می کند.