پنج شنبه, 30 دی 1395 ساعت 02:35

آیا شما فرد حساسی هستید؟

نوشته شده توسط

افراد حساس معمولا مورد سرزنش هستند و اغلب اوقات، حساس بودن ویژگی مثبتی تلقی نمی‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد ۱۵تا ۲۰درصد افراد بسیار حساس، ژن حساس بودن را به ارث برده‌اند. الاین آرون (Elain Aron) روان‌شناسی است که مطالعات گسترده‌ای روی این پدیده انجام داده و در تحقیقات خود از MRI مغز افراد بسیار حساس استفاده کرده است. او به این نتیجه رسید که این افراد نسبت به افراد معمولی، دریافت عمیق‌تری از صداها، احساسات و حتی حضور اشخاص دیگر دارند. با ما همراه باشید تا با نشانه‌های حساس بودن آشنا شوید.

چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 12:25

خوش بینی را وارد زندگی خود کنید

نوشته شده توسط

زندگی هیچ‌کس خالی از فراز و نشیب نیست. مطمئنا در خلال روزهایی که زندگی به کام شما بوده است، طعم تلخ اتفاقات مأیوس‌کننده را هم چشیده‌اید. اما آیا هنگام مواجهه با سختی‌ها، نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینید یا دائما به نیمه‌ی خالی لیوان توجه می‌کنید؟ با جواب دادن به این سؤال مشخص می‌شود چقدر در زندگی روزمره‌تان خوشبین یا بدبین هستید. اگر در جواب، شجاعانه اعتراف کردید که بخش قابل توجهی از نگرش‌تان در زندگی به زهر بدبینی آلوده است، حتما نیاز دارید با مطالعه‌ی راهکارهایی این عینک بدبینی را از چشمتان بردارید. با ما همراه باشید تا به اتفاق یاد بگیریم چگونه خوش بینی را چاشنی زندگی خود کنیم.

زمانی مادربزرگم داستان کوتاه و جالبی برایم تعریف می کرد. یک بعدازظهر که به مطب دکترش رفته بود، دکتر کیف دستی‌آش را برداشته روی صندلی کناری گذارده بود و هنگامی که متوجه وزن سنگین آن شد، گفته بود «شما باید بسیارثروتمند باشید» و مادربزرگم با روی باز و شوخ طبعانه گفته بود: «بله هستم».

چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 06:52

چگونه حس نوآوری و خلاقیت را در خود تقویت کنیم؟

نوشته شده توسط

ممکن است گاهی موانع فکری مانع خلاقیت نویسنده شوند. شاید با تمام انرژی شروع به نوشتن کنید، ولی چیزی که می‌نویسید شما را راضی نکند. از آن بدتر ممکن است ساعت‌ها فکر کنید و هیچ چیزی برای نوشتن پیدا نکنید و منتظر امدادهای غیبی بمانید. این امر برای افرادی که باید هر روز محتوا تولید کنند، مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند. اما خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا موانع فکری را کنار بزنید. با ما همراه باشید تا با ۸تکنیک خلاقیت آشنا شوید. این تکنیک های خلاقیت نه تنها در تولید محتوا، بلکه در تمامی زمینه‌های زندگی می‌توانند مفید باشند.

دوشنبه, 27 دی 1395 ساعت 02:17

چگونه در خود انگیزه ایجاد کنیم؟

نوشته شده توسط

انگیزه مجموعه‌ای از خیلی چیزهاست. شاید نوعی ترس، شاید هم نوعی میل شدید باشد. هر چیزی که یک موجود زنده را وادار به حرکت کند، نامش را می‌توانید انگیزه بگذارید. اما انگیزه اولین عنصر تشکیل‌دهنده‌ی رفتار در ما آدم‌هاست، وقتی می‌پرسیم فلان شخص چرا فلان کار را انجام داد؟ دنبال انگیزه‌ی او از رفتارش هستیم. انگیزه وادارمان می‌کند کاری را که واقعا دوست داریم انجام دهیم یا به هدفی که واقعا داریم برسیم، انگار کسی توی سرمان روی یک صندلی ننویی شیک نشسته است پایش را روی پایش انداخته، مقتدرانه تاب می‌خورد و هی می‌گوید: «فکر می‌کنم می‌تونی..»، « حتما هنوز می‌تونی…»، « مطمئنم انجامش میدی…» اما این مهم است که بفهمیم چگونه در خود انگیزه ایجاد کنیم و به هدف برسیم.

چهارشنبه, 22 دی 1395 ساعت 21:24

درمان استرس به کمک تکنیک ژاپنی

نوشته شده توسط

برای درمان استرس پیشنهاد میکنیم از این تکنیک سنتی ژاپنی که فقط ۵ دقیقه طول میکشه و در هر مکانی قابل انجام هست استفاده کنید.

چهارشنبه, 22 دی 1395 ساعت 01:44

چگونه به زندگی امیدوار باشیم؟

نوشته شده توسط

در دنیای امروز چیزی که بیشتر از همه خودنمایی می‌کند، اخبار ناراحت‌کننده درباره‌ی زندگی آدم‌ها، مشکلات محیط زیست و اوضاع آشفته‌ی جهان است. اما وقتی درباره‌ی همه‌ی اینها، انواع و اقسام جرم و جنایت در دنیا، جنگ در کشورهای مختلف و انواع مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌شنویم، تنها چیزی که در حفظ روحیه‌ی هرکدام از ما تأثیر ویژه‌ دارد و باعث می‌شود همه‌‌ی ما برای زنده ماندن و زندگی تلاش کنیم، واژه‌ی کوچک اما زیبای «امید» است. امید مولد احساسات و مبنای جذابیت زندگی است. امید تنها چیزی است که در تاریکی و میان همه‌ی چیزهای بد مثل یک نقطه‌ی نور در ذهن هرکسی می‌درخشد و توان تازه‌ای برای ادامه‌ی حیات در تک تک ما به‌وجود می‌آورد.

جمعه, 17 دی 1395 ساعت 18:45

تفاوت پرخوری عصبی و پرخوری فیزیکی چیست؟

نوشته شده توسط

پرخوری عصبی در واقع تمایل به غذا خوردن برای تسکین یافتن و کاهش استرس است. اغلب افرادی که پرخوری عصبی دارند، نمی‌توانند در مقابل میلِ خوردن مقاومت کنند و وقتی غذایی هوس می‌کنند به چیزی جز آن فکر نمی‌کنند. حالا بیایید ببینیم چطور در مقابل هوس‌های غذایی مقاومت کنیم و آگاهانه غذا بخوریم؟

پنج شنبه, 16 دی 1395 ساعت 05:57

نشانه های افسردگی فصلی چیست؟

نوشته شده توسط

وقتی روزها کوتاه تر می شود، آفتاب کمتر در آسمان می درخشد و هوا سردتر می شود حال و هوای مردم نیز کمی تغییر می کند. این تغییرات برای بعضی ها بسیار جدی است. آن ها روزها به سختی از خواب بیدار می شوند و احساس سستی و بیحالی می کنند. آن ها آرزوی آفتاب و غذاهای خاص دارند بنابراین در لانه خود پنهان می شوند تا بهار از راه برسد.

پنج شنبه, 16 دی 1395 ساعت 02:37

روش های مختلف برای ترک عادت های بد

نوشته شده توسط

همه ما یک عادت نه چندان خوب داریم که سعی داریم تغییرش دهیم مثل نوشیدن یک قهوه یا چای خیلی شیرین، هر روز صبح. بیدار ماندن تا پاسی از شب و تماشای تلویزیون، سیگار کشیدن و دیگر عاداتی که به سلامتمان آسیب می رسانند. اما دیگر زمان آن رسیده که تغییرات را شروع کنید.

یکشنبه, 12 دی 1395 ساعت 21:48

از سلامت روانی دخترتان محافظت کنید

نوشته شده توسط

دوران ترسناکی برای بزرگ‌کردن دختران است. براساس تحقیقی جدید در سرویس سلامت همگانی انگلستان، از هر چهار زن ۱۶تا ۲۴ساله بیش از یک زن به بیماری‌های روانی مبتلاست. این گروه همچنین بیش از سایرین در معرض خطر مشکلات روانی قرار دارند: زنان جوان سه برابر بیش از مردان نشانه‌های افسردگی و اضطراب گزارش می‌دهند. و در سال ۲۰۱۴میزان خودآزاری زنان سه برابر میزانی بود که در سال ۲۰۰۷رواج داشت.

زمانیکه از کسی رفتار یا صحبت نا خوشایندی میبینم و می شنوم و ناراحت میشوم نمی‌توانم ناراحتی خودم را نشان دهم اما تا مدتها در ذهنم باقی می ماند و آزارم میدهد.لطفا راهنمایی بفرمایید.

یکشنبه, 12 دی 1395 ساعت 08:41

وسواس فکری را اینگونه درمان کنید

نوشته شده توسط

یکی از کاربران پرسیده اند «نمی دانم مواردی که ذکر می کنم در حیطه تخصص شماست یا نه. من دو تا مشکل دارم یک صداگریزی است. شدیدا به برخی صداها مثل صدای بینی ملج و ملوچ و... حساسیت دارم و بعد از شنیدن مکرر این صداها به شدت عصبانی می شوم و به هم می ریزیم به طوری که دیگر اصلا رفتارم منطقی نیست. دوم اینکه مدتی است دچار وسواس فکری شده ام. کارها را با دقت انجام می دهم اما دچار شک می شوم و گاهی از ترس اینکه کاری را درست انجام نداده ام تپش قلب می گیرم با اینکه به خودم می گویم درسته همه چی درسته اما دیوانه وار دچار اضطراب می شوم. این حالت کاملا پیش رونده است و کنترلی روی آن ندارم

صفحه1 از15