شنبه, 02 بهمن 1395 ساعت 07:46

چه غذاهایی دارای پتاسیم هستند؟

نوشته شده توسط

پتاسیم یک ماده معدنی مهم است که به تنظیم فشارخون، بهبود عملکرد قلب و سیستم عصبی بدن کمک می‌کند. در ادامه با مواد غذایی سرشار از پتاسیم آشنا خواهید شد.

شنبه, 02 بهمن 1395 ساعت 06:16

با خواص رازیانه آشنا شوید

نوشته شده توسط

رازیانه گیاهی است معطر ، علفی و دوساله که ارتفاع آن تا ۲متر می رسد ساقه آن دارای شیارهای هم ردیف و موازی می باشد برگهای آن نازک و نخی مانند شوید است گلهای رازیانه زرد و بصورت خوشه در انتهای ساقه ظاهر می شود و به دو صورت وحشی و زراعی در ایران دیده می شود.

جمعه, 01 بهمن 1395 ساعت 21:41

فلفل قرمز تند مصرف کنید تا خطر مرگ کاهش یابد

نوشته شده توسط

دانشمندان در دانشگاه ورمونت دریافته‌اند مصرف فلفل قرمز تند با کاهش ۱۳درصدی میزان مرگ و میر به واسطه سکته قلبی و مغزی ارتباطی مستقیم دارد.

جمعه, 01 بهمن 1395 ساعت 06:26

ویتامین K چه تاثیری بر بدن می گذارد؟

نوشته شده توسط

ویتامین k نقش مهمی در لخته شدن خون و به دنبال آن جلوگیری از خونریزی ایفا می‌کند. این ویتامین تقریبا با دیگر ویتامین‌ها یک تفاوت عمده دارد؛ مانند سایر ویتامین‌ها، یک مکمل غذایی نیست. در واقع، ویتامین k دارای گروهی از ترکیبات است که به نظر می‌رسد، مهم‌ترین این ترکیبات ویتامین k۱و k۲باشد. ویتامین k۱در سبزی‌های برگ‌دار و دیگر سبزیجات وجود دارد و ویتامین k۲نیز گروهی از ترکیباتی است که عمدتا از گوشت، پنیر، تخم مرغ و سنتز باکتریایی به دست می‌آید.

جمعه, 01 بهمن 1395 ساعت 05:16

چه غذاهایی برای پوکی استخوان مضر هستند؟

نوشته شده توسط

پوکی استخوان بی صدا می آید و بی صدا زمین گیر می کند. عادت‌ها متعددی از جمله عادت‌های غذایی در ابتلا به این مشکل نقش دارد که با بروز آن مشکلاتی مانند خمیده تر شدن و کوتاهی قد به اندازه چند سانتی متر، شکستگی مچ و غیره همراه است. برای کاهش این بیماری خاموش توصیه های زیر را جدی بگیرید.

چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 19:51

آیا کورن فلکس یک صبحانه مقوی است؟

نوشته شده توسط

بی‌شک کورن فلکس یا برشتوک یک وعده غذایی راحت و سریع است که بیشتر برای وعده صبحانه مصرف می‌شود؛ اما این وعده غذایی تا چه اندازه مفید است؟

چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 07:13

تغذیه مناسب جهت مقابله با آنفولانزا

نوشته شده توسط

در طول زندگی دائما با ویروس ها در ارتباط هستیم: از سر کار گرفته تا کودکانمان و فروشگاهی که برای خرید می رویم. در فصل سرما امکان مبتلا شدن به آنفولانزا به شدت افزایش می یابد به همین دلیل باید سیستم ایمنی بدن خود را قوی و آماده نگه داریم.

سه شنبه, 28 دی 1395 ساعت 06:38

آب گرم را به صورت منظم میل کنید

نوشته شده توسط

برای بهبود گوارش خود، نوشیدن آب گرم به طور منظم را آغاز کنید زیرا غده گوارشی را برای ارائه عملکرد درست و بهتر تحریک می کند. آب گرم به تجزیه غذا در معده کمک می کند، از این رو، سیستم گوارش نیازی به سخت کار کردن ندارد و همچنین، انرژی کمتری برای فرآیند گوارش استفاده می کند.

دوشنبه, 27 دی 1395 ساعت 21:19

آیا مصرف نوتلا خطراتی دارد؟

نوشته شده توسط

گزارش جدید سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) بسیاری از طرفداران شکلات صبحانه نوتلا درباره بی خطر بودن این محصول را دچار نگرانی کرده است.

دوشنبه, 27 دی 1395 ساعت 16:53

صبحانه پروتئینی مصرف کنید

نوشته شده توسط

کارشناسان تغذیه توصیه می کنند روزتان را با خوردن یک صبحانه غنی از پروتئین آغاز نمایید.

دوشنبه, 27 دی 1395 ساعت 15:54

فواید مصرف خیار در دوران بارداری

نوشته شده توسط

خیار غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین آ، ث و کاروتن بتا می باشد. این آنتی اکسیدان ها ایمنی بدن را افزایش میدهند و به از بین بردن عفونت ها کمک می کنند.

شنبه, 25 دی 1395 ساعت 11:39

در طول سفر این تنقلات را به همراه داشته باشید

نوشته شده توسط

خوردن هله‌هوله یا تنقلات بخشی از تجربه سفر است؛ چه تنها در حال رانندگی باشید یا خانواده همراهتان باشد. بعضی از رانندگان میان‌وعده یا تنقلات می‌خورند تا غذای کامل نخورند. برای برخی دیگر، خوردن هله‌هوله به منزله ریلکس کردن و آرامش داشتن در زمان تعطیلات است. بر حسب مدت زمان سفری که دارید و تعداد افرادی که با آنها مسافرت می‌کنید، ایده خوبی است که انواع و اقسام تنقلات را آماده کنید.

جمعه, 24 دی 1395 ساعت 19:10

در دوران بارداری این میوه ها را مصرف کنید

نوشته شده توسط

برنامه غذایی شما طی دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است و از جمله مهم‌ترین بخش‌های این برنامه غذایی میوه و سبزیجات می‌باشند. در اینجا با میوه‌های مناسب بارداری آشنا می‌شوید.

صفحه1 از34